عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دیدگاه، عملکرد و کارنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با برنامه‌های وی نه تنها همخوانی نداشته بلکه در تضاد است گفـت: مشکل امروز شهرهای ما با رویکرد توسعه ای و تراکم زدایی حل شده که راه آن هم توسعه محدوده شهری است.

سیاست‌های «صادق» مشکل مسکن را حل نکرده و شهرها قفل می‌شوند

محمدمنان رئیسی با اشاره به برنامه‌های "فرزانه صادق مالواجرد" وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت راه و شهرسازی گفت: خانم صادق به لحاظ شخصیتی فردی سالم، صادق و فسادستیزی بوده اما به لحاظ فنی و نگاه حرفه ای، فرد مناسب جایگاه وزارت راه و شهرسازی نیست.

دیدگاه وزیر پیشنهادی مشکلات مسکن را حل نمی‌کند/ عدم تجربه و اشراف "خانم صادق" به بخش راه و ترابری

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی عمرانی ترین و بزرگترین وزارت دولت بوده و دو بخش اصلی مسکن و شهرسازی و راه و ترابری با زیر مجموعه ها متعدد تقسیم می‌شود عنوان کرد: وزیر پیشنهادی در بخش راه و ترابری هیچ تجربه‌ و اشرافی ندارد و این یعنی بخش راه وزارت خانه را باید فرد دیگری اداره کند. در حوزه مسکن و شهرسازی هم نگاه وی برای حل مسائل مسکن نه تنها راه گشا نیست، بلکه منتهی به بن‌بست می‌شود.

رویکرد حفاظتی "خانم صادق" متناسب با وزارت میراث بوده نه وزارت راه و شهرسازی

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: رویکرد خانم صادق در حوزه مسکن، حفاظتی بوده و شخصیت وی کاملا متناسب با وزارت میراث است در حالی که وزارت راه و شهرسازی به رویکردی توسعه ای نیاز دارد و این مهم با سیاست، کارنامه و عملکرد 20 ساله وی و هم فکرهای آن مانند آقایان حناچی و آخوندی و سایر افرادی که به لحاظ حرفه با خانم صادق در یک گروه دسته بندی می‌شوند، هم‌خوانی نداشته و با سیاست‌های وی شهرها قفل می‌شوند.

وی با بیان اینکه مشکل امروز شهرهای ما با رویکرد توسعه ای حل می‌شود، گفت: تراکم بیش از حد نسابی که در کلانشهرها حاکم شده باید شکسته شود و به سمت تراکم زدایی حرکت کنیم که راه آن گسترده‌تر شدن محدوده شهرها است.

رئیسی تصریح کرد: خانم صادق در جلسه کمیسیون عمران گفت که می‌خواهد تغییر رویکرد دهد و از سیاست‌های عمودی سازی حمایت تام و تمام نمی‌کند بلکه به سیاسی افقی سازی مسکن در کشور کمک می‌کند، در همین راستا هم بنده بیان کردم که برنامه‌های مطرح شده با کارنامه 20 ساله ایشان نه تنها همخوانی نداشته بلکه با یکدیگر در تضاد هستند. لذا اگر می‌خواهید که بنده به عنوان کارشناس این حوزه تغییر رویکرد شما را باور کنم، نام معاونان مسکن و شهرسازی خود را اعلام کنید؛ اما وی نپذیرفت.

وی افزود: حتی بنده خطاب به وزیر پیشنهادی تاکید کردم که اگر معاون خود را اعلام کرده و  از تغییر دیدگاه وزیر پیشنهادی اطمینان حاصل کنم نه تنها منتقد نخواهم بود بلکه در دفاع از آن نطق خواهم کرد. اما خانم صادق این شرط را نپذیرفت! لذا تا این لحظه جمع بندی بنده نسبت به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مثبت نبوده و تغییر رویکرد وی را باور نکردم. اما اگر ظرف یکی دو روز آینده قبول کنند که اسامی معاونان مسکن و شهرسازی را اعلام کرده و نگرش آنها با ما برای حل مشکل مسکن همراه بود، برای دریافت رای اعتماد به وی کمک خواهم کرد. /

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.